Marketing

Pozycjonowanie strony jak to się robi

Pozycjonowanie strony jak to się robi

Jeśli chcesz mieć solidne zrozumienie tego, jak działa pozycjonowanie, to musimy sobie troszeczkę tutaj powiedzieć o historii i o tym, w jaki sposób ewoluowały wyszukiwarki internetowe. Pierwsza zasadnicza pytanie, które każdy pewnie sobie zadaje, to w ogóle skąd te wyszukiwarki mają tę całą bazę stron internetowych. Prawie każda strona internetowa posiada linki do innych stron internetowych, wszystkie strony w Internecie są ze sobą w ten sposób połączone i twórcy wyszukiwarek internetowych wpadli na pomysł, żeby zaprogramować specjalne algorytmy, które mogą skakać pomiędzy stronami i za każdym razem, kiedy będą przychodzić z jednej strony na drugą, to będą zapisywać w swojej bazie danych adres takiej strony internetowej oraz całą jej treść.

Pozycjonowanie strony jak to się robiW jaki sposób wyszukiwane są słowa kluczowe?

Właśnie w ten sposób twórcy wyszukiwarek mogli sprawić, że jeśli ktoś pisze frazę w wyszukiwarce, to wyszukiwarka wyszukuje strony z odpowiednimi frazami. W jakiej kolejności jednak je wyświetlić? Autorzy wyszukiwarek wpadli na pomysł, że im częściej dana fraza powtarza się na stronie, tym wyżej w wynikach wyszukiwania zostanie dana strona wyświetlona. Bardzo szybko autorzy stron internetowych się wycwanili i zaczęli robić tak, że po prostu, aby być w wysoko w wynikach wyszukiwania frazy „kosiarki”, na swojej stronie kopiowali 500 razy frazę „kosiarki” i automatycznie lądowali wysoko w wynikach wyszukiwań. Autorzy wyszukiwarek postanowili to naprawić i albo zepchnęli takie strony daleko do tyłu, albo zbanowali zupełnie. Wprowadzili wtedy taki wymóg dodatkowy. Czynnik, który miał wpływ na wysokość pozycji, jakim były linki z innych stron internetowych. Wychodzi z założenia, że jeżeli inne strony posiadają linki do tej konkretnej strony internetowej, to znaczy, że ta strona musi być ciekawa i popularna z jakiegoś powodu. Pierwsze powstające firmy zajmujące się pozycjonowaniem stron wycwaniły się i po prostu, umieszczały po kilkaset linków na stronę. Szybko twórcy wyszukiwarek znowu się zorientowali, że nie działa to tak, jak chcieli i wprowadzili kolejne modyfikacje do algorytmu, które uniemożliwiały jakby zaliczanie takich punktów, jeżeli wszystkie linki prowadziły z jednej strony. Pozycjonowanie strony jednak dalej było możliwe z wykorzystaniem tej metody, ponieważ zamiast z jednej strony, to umieszczali linki z wielu domen. Czyli tworzyli sobie dużą ilość stron internetowych, na wielu różnych domenach i z tych wszystkich domem, kierowali linki do danej strony. Do dzisiaj istnieje ogromna konkurencja, pomiędzy twórcami wyszukiwarek internetowych a firmami pozycjonerskimi.

Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych – firma pozycjonerska czy Google AdWords?

W międzyczasie firma Google zastanowiła się, dlaczego tylko firmy pozycjonerskie mają zarabiać na pozycjonowaniu. Firma Google wprowadziła tak zwaną usługę AdWords, która polega na tym, że my możemy zarejestrować się w tej usłudze, zdefiniować sobie słowo kluczowe, pod którym chcemy wyświetlać naszą stronę i ustalić, że powiedzmy maksymalny koszt za jedno kliknięcie, wynosi jakąś tam konkretną kwotę. Ustawiamy sobie również limit dzienny i dzięki temu jeszcze w tym samym dniu, kiedy się zarejestrujemy, możemy pozyskiwać pierwszych klientów i to jest bardzo ważne w przypadku Google AdWords, płacimy tylko i wyłącznie za kliknięcie, a nie płacimy za wysoką pozycję. Płacimy za to, że ktoś już faktycznie wejdzie na naszą stronę, więc możemy sobie łatwo określić, jaki mamy zwrot inwestycji powiedzmy, jeżeli pozyskanie powiedzmy jednego klienta, będzie wymagało od nas zainwestowania 20zł. Takim bardzo dużym plusem jest to, że działa to natychmiastowo, czyli uruchamiamy kampanie i już w ten sam dzień, możemy pozyskiwać klientów. Druga strona medalu jest taka, że jeżeli zakończymy kampanię, to nasza strona automatycznie również znika z wyników wyszukiwania. Czy tak naprawdę opłaca się pozycjonować, skoro Google AdWords działa od razu, można sobie łatwo zdefiniować słowo kluczowe i od razu zacząć pozyskiwać klientów? Otóż pozycjonowanie jest mniej więcej 10 razy tańsze niż Google AdWords, ale najlepszym rozwiązaniem jest korzystanie z tych dwóch rozwiązań.

Skuteczne pozycjonowania dwutorowe

Żeby strona w wynikach wyszukiwania pojawiła się gdzieś wysoko, to taka firma pozycjonerska musi spędzić przynajmniej kilka tygodni, a później dalej ją pozycjonować, aby tę pozycję utrzymać. Tak więc to wymaga długiego czasu pracy i nakładów finansowych. Nie ma jednak w stu procentach pewności, czy dana fraza będzie przynosić nam jakikolwiek zysk. Jeżeli ktoś wpisuje w wyszukiwaniu „sklep internetowy”, to nie oznacza, że szuka firmy, która produkuje strony internetowe, tylko szuka sklepu internetowego. Jeśli więc produkujemy sklepy internetowe, to taka fraza jest dla nas w zasadzie bezużyteczna. Płacenie ogromnych pieniędzy za bardzo konkurencyjną frazę firmie pozycjonerskiej może się nie opłacać. Najpierw najlepiej sprawdzić poprzez zarejestrowanie się najpierw na Google AdWords i poświęceniu jakiejś konkretnej kwoty, czy dana fraza jest skuteczna, a dopiero wtedy, zamawiamy pozycjonowanie.